Ga naar de inhoud TopiaFM Radio voor de community

ChrisTrains NS Mat'64 update

Uitgelichte antwoorden

Het is tijd voor een flinke update van de Mat'64. En het wordt een grote update. Nieuwe geometrie, nieuwe details, bijgewerkte scripts die aansluiten bij al mijn andere modellen (nieuwe ATB, enz.). Er komt ook een uitbreiding van het aantal verschillende versies van de Plan V en Plan T die in het pakket zitten (en natuurlijk de huidige versie die op de Valleilijn rijdt).

Dit gaat veel tijd kosten, omdat het zo'n oud model is dat het bijna een complete revisie vereist. En zoals gebruikelijk is de update, zodra deze klaar is, gratis voor alle bestaande klanten die het oude model al bezitten.

Op deze screenshots zijn de nieuwe koppeling en de nieuwe draaistellen al te zien. Ik heb al bijna 50 uur in het model gestoken om deze nieuwe details toe te voegen, het model aan te passen aan mijn huidige workflow en het klaar te maken voor het aanbrengen van nieuwe texturen.

Ik zal van tijd tot tijd updates plaatsen naarmate deze grote mid-life-update vordert.

(Het zwarte masker is slechts een tijdelijke aanduiding voor de eventueel Plan T)

20260116111409_1.jpg

20260116111532_1.jpg

20260116111540_1.jpg

20260124113927_1.jpg

Ik ben heel blij dat je mijn favoriete trein een update geeft. Ik kan niet wachten om ermee te rijden!

Een kleine ieniemienie opmerking over het model: Bij de koplamp ontstaat er een donkere streep door een harde 90 graden hoek. In het echt is die hoek iets afgerond. Het is geen ramp als dat niet meer is aan te passen maar ik zou het wel mooi vinden 🙂

Mat64Neus_CT.png

Mat64Neus.jpg

• 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • 5 weken later...
  • 3 weken later...
  • Auteur

Er wordt nog steeds gewerkt aan de update van de Mat '64. Ik denk dat de Plan V zo goed als klaar is (met alle 9 versies!), dus nu begin ik aan de Plan T...

20260503161849_1.jpg20260503162053_1.jpg

• 2 weken later...
  • Auteur

De 'midlife-update' van de Mat'64 is nog steeds in volle gang. Ik spreek wel van een 'update', maar in werkelijkheid komt dit bijna neer op een volledige herbouw van het gehele model :)

De 8 (niet 9, sorry) Plan V-versies zijn nu in feite gereed en ik ben begonnen aan de Plan T-versies. Er zijn verschillende machinistenruimtes en passagiersaanzichten voor de diverse 'tijdperken' van de Mat'64, wat een mooie toevoeging zal zijn. Daarnaast heb ik nu toestemming gekregen van Stichting 2454CREW om hun versie in het pakket op te nemen.
Opmerking: de huidige witte versie van de 904 zal vrijwel zeker beschikbaar komen als repaint zodra ik mijn update uitbreng.

20260517104527_1.jpg

20260517104554_1.jpg

Uitgegeven door ChrisTrains

• 2 weken later...
  • Auteur

Vijf maanden later zijn de laatste betatests voor de Mat'64-update nu in volle gang. Dit is de omvang van het nieuwe pakket :)

20260528150655_1.jpg

Zo veel verschillende versies!!😍 Echt enorm mooi en knap gedaan! Niet ondankbaar bedoelt maar ik mis alleen nog de huidige varianten: De Karel en de "Valleilijn wordt Rrreis" stellen

Uitgegeven door Hiddetrein

• Auteur
5 hours ago, Hiddetrein said:

Zo veel verschillende versies!!😍 Echt enorm mooi en knap gedaan! Niet ondankbaar bedoelt maar ik mis alleen nog de huidige varianten: De Karel en de "Valleilijn wordt Rrreis" stellen

De Valleilijn versie komt als een community repaint. Die is al gereed. Over de Karel - “watch this space”. Hopelijk komt er iets mooi.

• Auteur

De 'Karel' 466 Mat'64 is inmiddels voltooid. Deze zal echter geen deel uitmaken van het basispakket of de update. De reden hiervoor is dat ik samenwerk met 'De Karel' (KWF) om geld voor hen in te zamelen. Deze versie wordt beschikbaar gesteld als een aparte, betaalde download. (Zie het als een betaald 'paintpack'; je hebt het basismodel van de Mat'64 nodig om deze te kunnen gebruiken). De volledige opbrengst van de verkoop van deze speciale 'Karel'-versie gaat naar KWF.

20260612091244_1.jpg

20260612091502_1.jpg

20260612091532_1.jpg

• 3 weken later...
  • Auteur

Ok, de bètatest van de Mat'64 (versie v4.0.0) is afgerond en het model wordt nu uitgebracht. Als je een account hebt bij de ChrisTrains-webshop (inclusief alle voormalige klanten van SimTogether), ontvang je automatisch bericht over de update. Je kunt ook inloggen op je account via de link "My Downloads" (bovenaan de meeste pagina's) om de nieuwe versie daar te downloaden. De partner-webshops zijn inmiddels geïnformeerd; zij zullen hun productpagina's en downloads voor klanten naar verwachting binnen enkele dagen bijwerken. Heb dus nog even geduld!

Omdat het hier om een grote update gaat, zijn alle licentiecodes van klanten gereset. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over het bereiken van het maximale aantal installaties.

Ik heb een korte video gemaakt waarin enkele belangrijke wijzigingen aan het model worden getoond; je kunt deze hier bekijken: https://youtu.be/fT6wWNTFC2c. Ik heb dit keer geen Nederlandstalige versie van de video gemaakt, maar ik weet dat YouTube automatische nasynchronisatie en ondertiteling ondersteunt.

Ook de DCR-repaints zijn bijgewerkt en zullen binnenkort beschikbaar zijn op Dutchsims.nl. Daarnaast zijn er nieuwe scenario's, dankzij een toegewijde groep mensen die bereid was deze vóór de release te maken. Ook deze zullen binnenkort op Dutchsims te vinden zijn.

En vergeet niet de 'Karel 466'-versie voor het goede doel – die nu ook in mijn webshop verkrijgbaar is. Vergeet niet dat je de nieuwste versie van de Mat'64 moet hebben om de Karel-repaint te kunnen gebruiken.

Het was een enorme klus die al in januari begon. Na bijna twee maanden testen met een toegewijd team van bèta-testers, scenariomakers en anderen, hoop ik dat jullie van het eindresultaat zullen genieten.

Maak een account aan of meld je aan om commentaar te geven

Recent bekeken 0

• Geen geregistreerde gebruikers die deze pagina bekijken.

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser push notificaties instellen

Chroom (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tap Toestemmingen → Notificaties.
  3. Je voorkeur instellen.
Chrome (bureaublad)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteren Site-instellingen.
  3. Zoeken Kennisgevingen En pas je voorkeur aan.