Ga naar de inhoud TopiaFM Radio voor de community

Nederlandse taal volledig vertaald en officieel in gebruik genomen!

Uitgelichte antwoorden

• Eigenaar

NL-Forum.png
Nederlandse taal vernieuwd!

De Nederlandse taal op SimTopia is volledig vernieuwd. Alle leden die nog de oude Nederlandse taal gebruikten, zijn automatisch overgezet naar de nieuwe versie.

Zie je toch nog een foutje, een ontbrekende vertaling of een tekst die niet helemaal klopt? Laat het dan weten aan Kevin. We zorgen ervoor dat dit zo snel mogelijk wordt aangepast.

Engelse taal

De Engelse taal was grotendeels al op orde, omdat dit de standaardtaal van het systeem is. In de komende weken zullen we echter ook alle teksten die wij zelf hebben toegevoegd vertalen naar het Engels. Zo maken we de website volledig tweetalig en toegankelijk voor zowel Nederlandse als internationale bezoekers.

Maar daar stopt het niet. We onderzoeken momenteel ook de mogelijkheid om forumberichten automatisch te laten vertalen naar de taal die een lid heeft geselecteerd. Hierdoor kunnen leden uit verschillende landen nog eenvoudiger met elkaar communiceren.

Met deze verbeteringen zet SimTopia opnieuw een mooie stap richting versie 2 van de website. Er staan nog veel meer vernieuwingen op de planning, dus houd onze nieuwspagina goed in de gaten!

ENG-Forum.png
Dutch Language Updated!

The Dutch language on SimTopia has been completely renewed. All members who were still using the old Dutch language pack have automatically been switched to the new version.

If you notice any mistakes, missing translations, or texts that do not look quite right, please let Kevin know. We will make sure any issues are corrected as quickly as possible.

English Language

The English language was already largely complete, as it is the system's default language. However, over the coming weeks we will also translate all custom texts that we have added ourselves. This will ensure that the website becomes fully bilingual and ready for both Dutch and international visitors.

But that's not all. We are also exploring the possibility of automatically translating forum posts into each member's selected language. This would make it even easier for members from different countries to communicate with one another.

With these improvements, SimTopia is taking another big step towards Version 2 of the website. Many more exciting changes are still planned, so keep an eye on our news page for future updates!

Kevin, ik begrijp de insteek "De Nederlandse taal op SimTopia is volledig vernieuwd. Alle leden die nog de oude Nederlandse taal gebruikten, zijn automatisch overgezet naar de nieuwe versie."

Wat is er dan inhoudelijk gebeurd of veranderd ten opzichte van de "oude Nederlandse taal"?
Kan je dat voor mij en waarschijnlijk meerdere personen die het niet begrijpen uitleggen?
Volgens mijn kennis zijn de regels omtrent de grammatica en de spelling van de Nederlandse taal toch niet veranderd?

Graag je reactie.

• Auteur
  • Eigenaar
2 uur geleden, Sikkenbaas zei:

Kevin, ik begrijp de insteek "De Nederlandse taal op SimTopia is volledig vernieuwd. Alle leden die nog de oude Nederlandse taal gebruikten, zijn automatisch overgezet naar de nieuwe versie."

Wat is er dan inhoudelijk gebeurd of veranderd ten opzichte van de "oude Nederlandse taal"?
Kan je dat voor mij en waarschijnlijk meerdere personen die het niet begrijpen uitleggen?
Volgens mijn kennis zijn de regels omtrent de grammatica en de spelling van de Nederlandse taal toch niet veranderd?

Graag je reactie.

Dat klopt. Tijdens de grote software-update, V4 naar V5 waarbij veel is veranderd, was het noodzakelijk om de Nederlandse taalbestanden volledig te herzien. Dit was onder andere nodig vanwege de implementatie van Font Awesome-iconen en omdat sommige teksten nog gedeeltelijk in het Engels werden weergegeven.

Inmiddels is er een volledig nieuw Nederlands taalbestand aangemaakt en aangepast. Hierdoor werkt alles nu weer 100% correct zoals bedoeld. Zo zorgen we ervoor dat een Nederlandse website ook daadwerkelijk volledig Nederlands is, zonder dat er hier en daar nog Engelse teksten zichtbaar zijn.

Maak een account aan of meld je aan om commentaar te geven

Recent bekeken 0

• Geen geregistreerde gebruikers die deze pagina bekijken.

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser push notificaties instellen

Chroom (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tap Toestemmingen → Notificaties.
  3. Je voorkeur instellen.
Chrome (bureaublad)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteren Site-instellingen.
  3. Zoeken Kennisgevingen En pas je voorkeur aan.